Isnin

Aku Kidal


Gua Kidal. Sempoi betul cakap gua eh...Semacam Pailang la kalu aku cakap gua... Header aku tu sudah terang lagi bersuluh menunjukkan aku kidal, dan! dan saya bangga menjadi manusia yang kidal sebab kami golongan minoriti kat dunia ni.Masa darjah 6 dulu2 aku penah try menulis menggunakan kedua2 belah tgn..wow..mmg berjaya..tapi dek kerana sllu je nk cepat buat keja,so aku fokus jekk guna tgn kiri...akibat lama xguna sgt tgn kanan utk menulis..aku jd lupa..janggal..Kini,aku tidak lagi boleh menulis menggunakan tgn kanan da..huhu..sedey...

Dulu masa sekolah sampai lah bekerja, boleh kira dengan bulu hidung lah siapa yang kidal ni. Bangga tu memang tak boleh nak elak lah. Hehe. Paling menyeronokkan, orang cina memang suka dengan mereka yang kidal ni...Katanya unik..

Tapi harus diingatkan ye, walalupun aku kidal, tapi aku pegang garfu ke sudu ke time makan memang guna tangan kanan. Tak elok la guna tangan kiri menyuap masuk makanan dalam mulut. Lain la kalau nak cedok kuah ke or apa-apa makanan sebab tangan kanan dah digunakan untuk menyuap makanan ke dalam mulut. So lebih proper guna tangan kiri untuk mengambil lauk.

Aku pegang apa-apa memng guna tangan kiri. Tapi bila guna laptop, aku kawal mouse guna tangan kanan dengan jayanya. Kesimpulan,aku boleh la jugak guna kedua-dua tangan dengan baik. Itu je nak bagitahu. Kang menguap pulak membaca info agak panjang ni.hehe.

Selamat hari kidal sedunia. Kiri ka...kanan ka...kita sama saja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan