Jumaat

Tips Bergambar Pengantin Baru..





Musim kenduri kawin tiba lagi..Tak menang kaki n tayar nk rush ke kenduri yang kadang2 tarikhnya sama ari...Penat nk memenuhi semua undangan kawan2..xpegi kang..kecik ati lak...So pegi la sekerat ari sini..sekerat ari sana..hehe...Di sini saya sertakan beberapa tips untuk bergambar bagi pengantin baru yang akan menjadi pengantin tidak lama lagi :-
1) Memula sekali make sure korg pilih baju (design,kaler,potongan yg sesuai dgn kaler kulit n bntuk bdn korg n suami) yg menarik.
2) Pastikan telah rehearsal secara berasingan cara nk pose.(jgn terlalu menggedik n jgn terlalu malu2 nnt xcntik tau gamba tu-seumur hidup nk tgok ooo..kawin 1x jer..lain la korg da pln nk kawin 2 3x hahaha)..
3) Carilah jurugambar yg kreatif dan pandai shot gambar (xperlu lah upah yg mahal-riki sebaik mgkin jurugambar yg terbaik dimata korg).Paling penting jurugambar yg ikut selera korg..jgn nnt korg lak yg kne ikut pale dia..Kita byr dia bkn dia byr kita yea..Kalu dia melawan,korg set gn suami korg...pakat2 blasah je cameramen tu..
4) Setkan masa untuk bergambar semasa hari perkahwinan tiba..Bajet bg masa cukup untuk korg bergambar,tkt kelam kabut jdnya nnt...hihi..
5) Bawakla member utk tlg komen apa yg patut...(tlg bawak keta sekali nk usung korg ke sana sini jika tpt bgmbar jauh).


OK...dhla tu,byk la aku ngarut nnt...ni dia..aku tunjuk la gamba kawin aku dulu2...murah je ktorg byr camerawoman tu...n boleh lak pose sesuka ati hehe....Aku xkisah la gambar dia kualiti ke x..janji aku rasa elok je gmba tu..kita layan jer la eaa...









2 ulasan:

  1. rasenye kalu pakai lani baju tu,muat lagi tak yer..hehe

    BalasPadam
  2. uish..sapa kata xmuat..kita pakai la girdle..hahaha

    BalasPadam