Khamis

Affan Hadziq Suka Tengok Pororo The Little Penguin


lagi 4 hari genaplah umur Affan Hadziq 6 bulan..Dah besar rupanya anakku,da bole mkn bubur nasi..Alhamdulillah arini anak kesayanganku sihat daripada demam,cuma pas demam ni rajin plk merengek..Gigi nk tumbuh,so mgkin dia rasa xselesa dgn gusi tu..Minum susu pon nk gigit2..Masa umur dia 4 bulan lebih pernah aku pura2 nangis depan2 dia,saja nk tgok reaksi dia..Dia pon cebik2 bibir..kembang kempis idung nangis juga..hihihi..Sekarang ni bila aku pura2 nangis,dia gelak2 je tgok mama dia nih,haha dia da tau taktik murahan aku tuh..Part yg paling mencabar bila ade anak kecil ni,bila dorg demam..manjang meragam je..bg tido xkena,bg minum susu xnk, bg main..kejap2 nk nngis..adoi..letih..Affan Hadziq plk masa demam ni meragam je..Merengek..mlm2 time aku gntok dia nk bgn ...Siang2 time nk rehat pas bt keje dia merengek nangis bagai..Adik aku guna kaedah baru bg anak kesayanganku tu tgok kartun "Pororo" wah..xberkedip mata dia tgok cite tu..Siap guling2 lg atas lembek..mybe lenguh kot tgok guna posisi yg sama lama2..Ade skali tu aku bg dia tgok kt lappy aku..Punyalah dia layan kartun tu..Masa dia tgh asyik tgok aku tukar citer "upin ipin"..Apelagi..bising la nngis.Buka je semula cite tu terus okay..Skrgni kalau dia bt perangai ktorg buka je kt youtube bg dia tgok..switch On kt handfon bg tgok,senyap la..hehe..tapi xnk amalkn sgt pasni..Xelok utk dia yg msih kcil...anak2 ni cm kain putih,kita yg bg colour kt dia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan