Sabtu

Aku Suka Inai...


Sudah terang lagi bersuluh entry kt atas ni kan?hehehe..Aku mmg suka inai..Inai yg dlm tiub tu..Suka lukis2 kt tgn..kaki..dahi??belum lg la ..hahaha..Disebabkan kurang praktik so kurangla skills...Tapi disebabkan ada anak kecil skrg aku tersgtlah xsempat nk lukis inai ni..Dulu2 rajin gk la conteng2 kt tgn kengkawan yg nk kawin..Kawan2 tpt keje..Tapi skrg xleh la sbb kwn2 seofis aku kbykn lelaki..Pompuan cuma 3 org je..Aku..bos n kakak kerani pjbt aku..Xde yg muda,semua senior suda...Masa aku kawin dulu tak lukis pon inai kt tgn..Just pakai inai mcm biasa jee..Lgpon xsempat nk pakai sbb byk menumpukan perhatian pada perkara2 yg lebih penting...Almaklumlah 90 % urusan perkahwinan dihandle oleh aku sendiri...Dari sekecil-kecil perkara hinggalah sebesar2 perkara..Untuk yg tinggal di area Sg.Petani,Kedah..utk dapatkan inai tiub xsusah..Pegi beli kt Mutaiyas,Pekan Lama..Kedai tu byk menjual barangan india seperti sari,gelang,barang sembahyang dll...Inai yg paling cantik kaler dia kt situ inai Rani Kone..terang je..Tiub dia mcm tiub ubat gigisensodyne...Kalau pakai inai yg tiub dia mcm plastik tu tak berapa menyerlah kaler dia..Nak cantik lg sebelum lukis tu korg sapu tgn dgn minyak cap kapak..Minyak tu xpanas,sejuk je..try la ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan