Khamis

Lagi lagi kek coklat..lembap ke??

Herm org pompuan ni mmg kbyknnye suka coklat..So do i..hehe..aku suka sgt mkn coklat..Masa preggy dlu2..tiap ari aku tibai coklat..biasa aku minta hubby beli satu bar coklat cadbury ke,van houtten ke atau vochelle.Aku simpan dlm peti ais umh..nk gi keje aku bwak..Suka sgt..Pastu gi check perut kene nasihat dgn nurse sbb berat bdn lebih..dia tanya aku mkn coklat ke??Jadi terpaksa la admit n kene la potpet2..huhu..Aku suka sgt masak kek coklat basah..Kek coklat biasa pon pnh masak..Tapi sgt sgt la suka kek coklat basah...
Semalam masa blik keje,adik belanja kek coklat..dia beli 2 slice kt Secret Receipe..Sgt sedap..Tapi kek tu kene bg sejuk,kalo x krim dia jd lembik cam aiskrim cair n rasa muak lak mkn..Pagi tadi aku sempat gak suap 2 kali suapan n terlupa simpan semula kek adik blnja tu dlm peti sejuk,habih la rosak balik karang..
Okla kembali kepada tajuk asal kita arini adalah tentang kek coklat lembap..Aku buat kek coklat lembap dengan adik pada jam 12.30 am semalam..Herm tgh org lain asyik dibuai mimpi..ktorg dok proses kek tu kt dapur..haha..Mujur mixer aku tu slow je bunyik..kalu tak..mesti kene punggai dh dgn jiran2..Ktorg bake kek tu sbb nk mkn dlm kete esok masa nk bertolak ke Cameron Highland..Apelagi,jln2 cari barangla..2kali bakar gak adunan kek tu..igtkn sikit..byk juga upenye..Aku buat topping..Tak beli pon hiasan kek,ktorg cuma tabur chocolate rice je kot atas...bolehla tahan rupe kek tu, aku kan cooker amatur je..hihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan