Isnin

Monday Blues..Nukilan Rasa Buat Suamiku...


Arini rasa xlarat je..almaklumlah ari isnin simptom2 cmni slalu menyerang..Bestnye kalau boleh cuti sepanjang masa..Leh belek2 anak kt umh,masak makanan kesukaan suami,kemas rumah,tanam pokok bunga keliling rumah,naik basikal pusing2 taman and joging petang2..tapi sumer tu boleh buat bila cuti je..tu pon curi2 masa..huhuhu..
Sejak ade anak kecil ni hurm agak kurang la aktiviti romantik plastik aku gn suami..Kalau x,cuti2 ni kuar shopping sama2..dinner sama2..gi karok sama2...duk tgok tv sama2..Balik keje letih2 lepak lepuk kt dpn tv sama2..Aku rasa Allah pilih suami yg terbaik untuk aku..Dah ramai orang aku penah kenal..pernah couple byk kali sgt..tak terkira..tapi he's the best..Penyabar,penyayang,baik sgt2,slalu tlg aku,slalu duduk kt rumah teman aku,slalu tlg buat keje rumah,pendengar setia kalu aku mengadu masalah,kalau aku ckp dgn dia pon slalu dia jwb even dia busy..Slalu bg duit (kehkehkeh) ,beli brg2 kt aku..tpt bermanja,tempat mengepow..urm byk lg la..Kalau aku buat permintaan xmunasabah pon dia ikut..aku rasa dia lg byk memberi la dlm phubungan kami nih..dari zaman bercinta sampailah bertunang..dari bertunang sampailah berkawin...Terima kasih Allah sbb bg dia jadi suami aku..Pandai Allah pilih..Aku pon xreti nk pilih mcm yg Allah pilih..Suami aku beli rumah selang sebuah dari rumah mak aku sbb dia tau aku slalu balik jenguk mak,sungguh terharu rasanya..Sbgai hadiah,raya thn ni semua raya ktorg akan balik terengganu..Credit extra aku bg, ktorg akan buat akikah anak aku kt sana nanti..Syukur sgt dpt suami seperti beliau..Tahniah mak mertua aku,caner dia asuh suami aku jd sgt baik..Review balik zaman bercinta dulu..Bila aku merajuk,laju je dia sampai umh mak..Asal majuk je tgok dh ade kt depan umh..ni mesti dia tiru cm dlm drama melayu tu kn..umh mak aku dgn umh sewa dia dhla jauh 60 km lebih juga wooo..Ade sekali tu dia dtg dari jauh masa bday beli kek bday aku n celeb kt umh mak..yg paling xdpt dilupakan masa aku sedih abg aku nk tggl akuarium kami masa nk pindah sbb akuarium tu besar sgt (ikan2 tu seme aku yg bela) dia belikan aku akuarium baru yg lg comel..Siap anto n pasang lg tau.So Sweet..Byk lagi la..kalau nk tulis xmuat ni..Masa mgndung manjang je anto n amik aku blik keje sbb aku xlrt drive sdri..padalah ktorg nye jln lain2..Masa bersalin dialah yg setia tggu aku kt operation theatre,jaga aku kat ward selain tolong mkn mknn aku yg hospital bg sbb aku xlalu mkn (hahaha..melampau tol)..Yg bt aku menitiskan air mata bila mlm2 dia tido kt lantai sbb xselesa tido atas kerusi yg hospital bg..Xsggup tgok suami aku tido atas lantai,aku suh dia tido kt sblh aku..haha,bt ward cm umh mak bapak sendiri lak kn..Pas bersalin,setiap kali balik umh pas keje lak tiap mlm tlg aku jaga anak kami Wan Affan Hadziq.Kalau Affan Hadziq nangis tiap2 mlm bila pas kene injection dgn doktor dia lah yang tidurkan Affan Hadziq bila aku tenggelam punca xtau nk bt apa dh..Dia slalu sgt tolong aku sidai pakain yg aku cuci guna pembantu rumah jepun kami..hehe..Kadang2 bila Affan bgn kerap sgt waktu mlm n aku xlrt lg nk celik,dia lak take over buat susu sambil mata pon celik xhabih..(lawak lak tgok)..Semoga bila Affan Hadziq besar nnt,Affan akan jd baik cm papa.. =)
He's like the guardian angle of my life..Hidup jadi sempurna bila ada dia....Terima kasih Allah..Aku syg Allah,Alhamdulillah sgt kurniaanMu..

2 ulasan:

  1. Wah...So sweet,tu la di namakan jodoh.. =)

    BalasPadam
  2. tu lah baik cari org yg syg kt kita..bkn yg kita syg kt dia

    BalasPadam