Selasa

Belajar Menjahit Baju Kurung..

Tengah aku rajin mengemas beg kerja (beg yg aku biasa bawa ke ofis) aku terjumpa satu surat. Surat Giatmara yang mengiklankan program kursus jangka pendek. Kursus memasak, kursus jahitan dan lain-lain lagi. Aku pon try telefon incharge program-program tu.mula-mula orang yang incharge tu kata peserta dah penuh dan dia akan hubungi aku semula kalau ada kekosongan..Dah lama aku teringin nk belajar menjahit baju. Biarlah belajar basic pon aku xkisah. Tak lama pastu person yg incharge tu telefon aku balik..Dia kata seorang peserta tarik diri so aku boleh masuk belajar..Yeaaaahuuuu..menjerit2 la kesukaan..hihi..Ari 1st belajar menjahit sgt teruja...Tempoh masa 3 ari je kitorg belajar menjahit..Walaupon hanya menjahit baju kurung, aku tetap gembira sangat sebab lepasni xpyh tempah lg dh baju kurung..Bolehla aku jahit sendiri..Seronoknya..weeehuuu...Semalam adalah hari terakhir aku kursus menjahit baju..Nanti kalu rajin aku upload hasil tangan aku tu..Baju tu bukan untuk dipakai tau..tapi untuk tujuan belajar sajer..Herm semalam sebelum balik umh aku borong segala gunting,tali inci,kayu ukur,kapur penanda,sniper,penetas dan lain-lain lagi..Semangat nak menjahit la katakan..Dalam kepala ni aku dah pasang angan-angan nak beli mesin jahit baru..Aku akan buktikan kepada suami aku yang semangat aku ni bukan hangat-hangat kentut ayam tau..Masa memula aku nk gi kelas dia siap perli-perli lagi "herm berapa hari la sangat nk menjait tu".Tunggu, aku akan buktikan kepada beliau..Kali ni aku mmg serius tau nk menjahit baju sendiri...aisehhh..=)
nilah mesin yang aku nak beli pasni ...hehe...Singer 8280

3 ulasan:

  1. Salam sis.nak tau,mcm mana nak apply kursus jangka pendek menjahit ni eh? :) Thank you.:)

    BalasPadam
  2. waalaikum salam.. Utk apply kursus jangka pendek giat mara..Memula cari website giatmara..pastu try cari no fon ofis giat mara yg paling dekat dgn umh adik yg memudahkan adik utk attend kursus nnt..Pastu dorg akan suruh isi borang...nnt apa je kursus yg dorg buat ..dorg akan inform adik melalui sms...Sebarang pertanyaan tanya admin giat mara tu nnt

    BalasPadam
  3. salam cik puan :) . Nak tanya lah. . Selain belajar buat bju kurung ni buat baju apa lg? Berapa jenis baju cik puan belajar? Tq .

    BalasPadam