Isnin

Affan Hadziq 10 Bulan

Herm..sedar tak sedar dh 10 bln umur Affan Hadziq..Makin hari makin cerdik..Dia dh pandai maik "peek a boo" dgn mama dia. Pencapaian paling menggembirakan aku saat ini bila mana dia pandai tolong kejutkan papa dia utk pegi kerja..Pagi tadi tengah aku siap2 nk pegi kerja sambil membebel kat en hubby yang tidak bangun2 tido walaupon 3 buah handfon(ni handfon dia xtermasuk handfon aku yg sememangnya set juga alarm) telah di setkan alarm...Yang geramnya alarm dia set 2 3 masa..tu tak masuk lagi yang bila berbunyi dia tekan snooze..So yang terjaga off course my clever boy..Apalagi..menangisla.. pepagi lagi...mana nk siap lagi mana nk handle anak nngis lagi..Aku pon tepuk la en hubby 2 3 kali suh bgn subuh n pegi keje..En hubby cm biasa mata pejam pastu tarik selimut tido semula...Aku tengok Affan Hadziq perhati je apa yg aku buat. Aku tengok kat dia n cakap "Affan kejut papa bangun, tepuk cm mama buat ni"..Pastu aku tengok my clever boy berdiri sambil pegang bdn my hubby yg tido mengiring masa tu...Aku igt dia nk panjat bdn papa dia utk turun dari katil..Rupanya dia berdiri sambil gunakan badan hubby utk dia berdiri n tepuk-tepuk bdn papa dia 2 3 kali sambil cakap bahasa dia..Mybe dia nk suh bgn la tu..hehe nk gelak je tgok dia..Semalam ktorg gi pasar malam n beli kucing mainan utk Affan..Tapi dia takut lak dgn kucing tu..Sebijik cm aku,aku suka tgok je kucing..tapi kalau kucing tu datang kt aku terus aku lari xpon menjerit..hehehe..yang paling best bila aku kata kt my clever boy "Affan, bila nampak bird kene petik jari cmni"..Sambil aku tunjuk gaya kat dia..Pastu skrgni bila tunjuk bird terus dia buat cm petik jari...huhu..cayang anak mama..kadang2 bila aku ajar sstu mmg dia bt muka blur..xsangka pula rupanya dia tgh perhatikan apa yg kita ajar kat dia..Semoga Affan Hadziq menjadi anak yang cerdik dan soleh..Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan