Isnin

Makan-makan Masa Musim Demam

Setelah agak lama tidak mencatit entry..arini aku curi masa utk update..hihi..ketor2 je tgn n bdn aku rasa sambil batuk2 tetap aku taip gak entry ni..Sebenarnya suami aku la bawak balik virus demam ni kat umah..dah my hansome boy pon terkena virus demam jugak pas tu..pas my hansome boy demam..i pulak terjangkit..huhu..xlarat tau..makan xlalu..tido terlampau tido..huk huk..Aku ni jenis susah nk dapat demam, tapi sekali aku demam..mmg terbaring je atas katil..terok ooo...Aku start demam ari isnin lepas,pas tu selasa demam, rabu demam,khamis demam,jumaat demam... (berapa byk demam daaaa..) arini dah ari isnin balik..pon xkebah2 lg demam aku tu..Sabtu baru ni meneman anak sepupu bapak aku kawin..nun jauh di Kampung ape nama tah..lupa la..dekat Gunung Keriang...Punyalah cantik kampung tu..Sawah padi ijau muda jee..mujur xbawa DSLR..hikhik..Mula nk juga suh suami amik gamba aku with my encem boy..tapi disebabkan xlarat sbb demam aku batalkan je niat suci murni tu...Makanan dorg hidang masa aritu punyalah sedap..layanan 1st class wa cakap lu...Mana tak 1st class..rombongan ktorg sampai je terus pihak pengantin pompuan sambut dulang hantaran n sambut sekali budak2 kecil n baby yg kitorg bawak..legala mak bapak yg ikut pengantin tu..leh la makan dengan senang lenang tanpa perlu bergilir2 jaga bby2..ahaks..Aku dgn penuh rakusnya telah mengambil udang masak sambal,udang masak kari seme ni saiz L xsilap..Ayam goreng berempah,daging goreng kicap sikit...nasi satu sudu..pergh nmpk sedap gile tapi sayangnya..tekak aku kata xsedap sbb simptom demam tu ada so aku rasa pahit je seme yg dijamah..sedih oooo..Siap je makan aku ajak suami balik terus sbb rasa nk pengsan ,mybe cuaca panas sgt...Masa balik dari Terengganu Jumaat baru2 ni aku mmg xbenti makan spnjg jln balik tu..Jadi takut nk turun kereta sbb cuaca panas..Bukan pe tiap kali aku dmm mmg xle nk kene cuaca panas langsung..Bila kene je mesti rasa tak larat sgt2...Cian suami aku pon ikat perut sepanjang jalan xturun mkn gak sbb aku xmakan..huhu..Semalam ari Ahad aku cuti n my hubby keje..tinggal la aku sorg2 kt umh jg my clever boy..pepagi lg aku masak bubur utk my clever boy...Lega tgok sekarang anak ksygn aku tu dah tambah selera makan...Aku dek kerana xselera nk makan hanya masak bihun campak sesuka ati je...(aku namakan resipi bihun ni cmni sbb aku masak main campak je apa ada..lari dari tema asal)...Malamje aku xselera dh nk mkn...just suap my hansome boy jela..Pas magrib buat muka dapat MC 5 ari kt suami (muka sedih +xlarat la kunun..hihihi..tektik je nih)...Suh dia beli sate n ayam goreng kt pasar malam..Sekali suami aku borong berlambak2la pulak makanan..adoi..tau la syg bini pon..(hadoiii..sapela nk mkn mknn berlambak2 ni)..Aku tengok sausage jumbo curah cheese ade 3batang,ayam dinosour berempah seekor (ayam kerangka),Yong Tau Fu selambak,Ayam Goreng Tabur Rempah 4 Ketul, Hempedal Goreng Secucuk,Sate ayam dan daging 10 cucuk....Aiyoo mana satu mau mkn nih..Si kecil pon sibuk la nak mamam..mamam..(anak aku ni pantang tgok mknn,nk mamam je.)... Sebab aku dh mkn ubat batuk n ubat demam..mata mmg da xlarat nk celik..Belum sempat mkn habis, aku dah masuk tido dlu..Seme mknn tu en hubby taruk dlm peti ais..Herm balik keje karang panaskan n mkn balik..Sygla rezeki kalau nk buang kn..
Arini pagi2 lg dah suami call..tanya topup hanfon aku dah masuk ke?Aku check hp..yeyeh suami dah tolong topup RM30..hihihi..Seronok la biasa dia top up RM10 je..dmm punya pasal dpt RM30 hehehe...(Bukan tak mampu nak pakai line,aku yg smmgnya kaki gayut tak hengat ni,kalau pakai line..t sedor2 dah beribu..woo xmo la..membazir itu perangai syaitan..eiii tanak2 jadi cmtu..
Terima kasih kepada en suami yang sudi menaja talian saya arini ni..yg membolehkan saya utk berhubung dgn lebih mudah ke serata dunia..terima kasih daun keladi..hehe

(wah dah habis tulis pon rasa tak laratla..dgn batuk lg..Ya Allah tabahkan n kuatkanlah diriku menempuh saat2 derita ini..Amin)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan