Sabtu

Affan Hadziq Setahun Lebih sudah..

Kejap je masa berlalu..dah setahun lebih umur Affan...Memula rasa risau sebab dia tak boleh berjalan lagi..Apa yang dia buat hanya berlatih berjalan sekali sekala dengan memegang dinding atau perabot di dalam rumah..Yang selebihnya dia merangkak seperti biasa..Dalam fikiran aku, aku terfikir..Adekah anak aku ni lambat lagi nak boleh berjalan..eiii risaunya..3 hari pas birthday dia..Petang tu pas bangun je dari tido..terus anak kesayanganku ni berjalan..Terkejut sangat2..Kuasa Allah siapa yang tau..Dia bangun je dari tido, terus berjalan penuh umah..Jalan pulak cam professional,siap laju seme cukup..hihihihi..Pas pada tu kitorg belikan dia kasut yang ade bunyik utk bg semangat lagi utk anak kesayangan aku ni berjalan..Slain berjalan, sekarang ni pandai lak panggil maksu dia "adik"..Panggil jelas lak tu..Berkali2 aku perbetul suh  panggil maksu dia dengan panggilan maksu, dia tetap panggil "adik" juga..hadoi laaa..Yang paling best, sekarang ni kalau pi memana pon ramai yg geram sebab dia dah pandai salam dengan orang..Aritu ade kawan adik dtg umah..Kebetulan aku dgn my little clever prince duduk rileks kt depan umah..Kawan2 dia singgah nk tengok Affan..Apelagi,3 4 kali la si kecik ni hulur tgn kecik dia n muncung bibir kecik dia nk salam cium tgn kengkawan adik..Selain tu, pas boleh je berjalan..satu petang aku pakaikan dia sandal yg ade bunyik tu..Bawak dia keluar n aku biar dia utk tarik tgn aku sbb aku nk tgok mana dia nk pergi..Dengan kudrat kecil dia tarik la tgn aku..Sambil jalan tu aku tanya "nak pergi mana ni?"..di jawab.."mak?" So dia tarik tgn aku  pi umh my mom..Sampai je kt gate umh my mom, dia goncang2 gate tu and panggil "mak,mak!".. pastu mak pon keluar n gelak2 tgok gelagat my clever boy ni ..adehh..tu tak habih lagi..Time aku solat ,dia pon sibuk la nak angkat tgn berdoa..Yang best, doa dia siap buat muncung2 mulut lg.."sok sek sok sek"..haha apelah yg dia doa gamaknya..Bila nangis sekarangni manjang je dia sebut "pepe".."pepe"..alahai syg..papa pon dah jadi pepe bunyinya...Letih nak melayan dia setiap  hari, tapi rasa bahagia bila tengok saban hari dia belajar perkara baru..Semoga Affan Hadziq menjadi anak yang soleh,baik dan cerdik...Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan