Khamis

Aku rasa sedih sangat hari ni..

CAM GINI LA KOT BUDAK2 ..(SEKADAR GAMBAR HIASAN)
Aku rasa sedih sangat arini..sampai mengalirkan air mata ooo..wa cakap lu..tak tipu..dah hampir seminggu aku bersedih..1st sebab Allah tak makbul doa aku..Setiap kali aku baca artikel pasal doa ke tak makbul ke ape2 je la yg mengecewakan aku terus menitiskan air mata...Ntah la mengapa..Ditambah lagi minggu lepas time ngah makan nasi aku belek2 surat khabar yang aku buat lapik pinggan takut kuah tumpah atas alas meja..Aku sedih sangat sampai ari ni bila terbaca satu berita tentang seorang bapa di Johor yang tergamak meninggalkan 2 orang anak dia yang berumur 2 tahun dan 5 tahun kat taman permainan pukul 5 pagi..Mula2 kes ni sebab isteri dia lari dari rumah tinggalkan budak2 tu dgn dia, pastu isteri dia balik nak jumpe dorg kat umah kakak ipar (mybe kakak si lelaki kot)..Pas tu tengok budak2 tu dah xde..Si lelaki tu kata pas dia tinggalkan anak2 dia ..dia cuba bunuh diri kat jalan keretapi..Tapi ade orang halang n selamatkan dia..Pastu si isteri pegi balai polis buat repot..Tak berhati perut la lelaki ni..Ade tulis kat surat khabar tu katanya diorang ni ade masalah kewangan.Sampai ari ni aku asyik terfikir nasib kanak2 yang kecil dan tak berdosa tu..Bila aku terfikir je ,aku menangis..bila terfikir je aku menangis...Tiap ari aku cari berita pasal budak2 tu kat paper n internet..Tapi xdak..Aku harap Allah selamatkan budak2 tak berdosa tu n mereka dijumpai oleh orang yang baik2..Kalaulau aku jutawan, jika ditakdirkan aku jumpa kanak2 yang mak bapak buang ni..aku jaga macam anak sendiri..Semoga budak2 tu berada dalam perlindungan Allah tidak kira bangsa dan agama apa..Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan