Jumaat

Affan Hadziq Setahun 2Bulan

Rindu nak taip entry kat sini..huhu..lamanya tak menaip,aku busy sgt2 skrgni.. Pejam celik pejam celik kejap je Affan Hadziq dah berusia 1 tahun 2 bulan..sangat cerdik..Pandai menari,pandai reka permainan baru,cuma xpandai bercakap lagi..Tapi ape je arahan aku bagi dia dah faham.. Semalam masa hubby baru sampai umah dari keje aku bagitau Affan, lekas Papa balik!..Dia apalagi kalut2 cari kain lampin dia letak kat tengkuk cam rafla tu n terus menuju ke pintu sambut Papa balik..Bila dia sampai je kat gril pintu umah aku..apelagi dia siap goncang2 pintu tu n kata "Bye bye bye bye"..aku pon kata kat dia "Affan,orang baru sampai rumah bukan nye kata bye bye..katalah assalamualaikum papa"...Hahaha affan..affan..bilalah nak pandai cakap nih..Lagi satu, masa petang semalam,hujan punyalah lebat kat rumah aku..lebat sangat2 sampai nampak putih je..Aku tolak affan dalam stroller kat depan rumah..Biasa kalau siang, dia nk tido cmtu..Pas dia tido barulah aku angkat masuk dalam rumah..Lama aku tolak stroller tu nampak mata dia cm lelap dah,aku pon angkat letak atas tilam dalam bilik. Pastu aku masuk toilet kt dapur amik wuduk sbb nak solat Asar..Pastu pintu toilet tu tertutup sendiri mybe sbb ujan n angin kuat petang tu..Aku rasa tak sedap ati,teringat Affan. Pastu aku bergegas keluar dari toilet n pegi jenguk dalam bilik depan, Affan xde pon...Kalut aku lari kat luar...tengok2 dia ngah exited berlari nak gi main hujan..Apelagi,berlari aku pegi dukung dia bawak masuk dalam rumah...Adoi,letih la sorg ni pon..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan