Selasa

Affan Hadziq setahun 5 bulan...

Sekarang Affan Hadziq dah setahun 5bulan..Sangat cerdik cuma xpandai cakap je lagi..Semalam hubby call nak cakap dengan Affan Hadziq..My hubby tanya my lil prince.."Arini Affan Hadziq menangis tak?"Affan angguk2 je sambil pegang telefon..Aku kata kt dia "Affan angguk papa bukannya nampak la"...Affan sekarang ni tiap2 ari menyanyi...Ntah ape yg dia sebut aku pon xpaham..Semalam dalam pukul 7.30mlm lebih cmtu aku mandi, igt bolehla mandi dgn tenang sbb mak n tok ade kt rumah tgh tggu adik aku beli makanan..Adik aku bt mkn2 kt umh aku...Masa dlm bilik air tu dgr Affan nangis, dia mmg slalu je nngis kalau aku masuk bilik air..Aku keluar je bilik air tengok mak sibuk lap lantai ...Rupanya Affan Hadziq dah kencing kt lantai..Mak kata Affan buka seme pakaian n pampers..Aiyo..ni lah anak ku nan sorg yg mmg xthn dgn cuaca panas..asal panasje habih seme nk buka..Aku apelagi, marah la dia sbb buat cmtu..Dia tau mama dia marah,aku lintas je kt ruang tamu terus dia nyanyi lagu "mama mama mama"...siap dgn nada tersendiri sambil sengih2..terus xjd marah..Aku senyum je tgok dia..

Isnin

Doa Untuk Patahkan Niat Jahat Musuh

Memula baca selawat 11 kali..
Pastu Al fatihah 11 kali..
pastu baca ayat 15 surah syura 11 kali

dengan niat supaya musuh korg yg ade niat jahat kt korg tu xjadi teruskan kejahatan diorang tu..Korang boleh gak niat supaya musuh korang tu mengundur..

keep on trying,

Allah with us........

Incik Suami Yang Semakin Pelupa..hihihi

Arini suami aku kene pegi kursus kt Selangor..So nampaknya tinggal lagi lah kami 2 beranak kt rumah...huhuhu..Arini nak pergi kursus ,arini lah baru nak packing baju..Aku masak nasi goreng arini untuk suami makan sebelum bertolak,siap masak aku bancuh siap2 milo panas..Takut nanti dia tanya air pulak kalau masak sajer..Suami packing baju sambil rileks2 je aku tengok..Siap sempat lagi lepak depan umh dulu isap rokok..Pastu masuk dalam umh makan nasi goreng..Kalau makan nasi goreng nak kene ade keropok ikan goreng  kalau x ,xsempoi (itu suami aku la cakap,mybe sbb dia org pantai timur kot..haha)..Sambil makan main tenet pulak kt hanfon dia..Kul 12 tgh lebih baru siap semua....Dah siap dia gerak dia text aku..Kata silap lalu kot Taipan Square..So terpaksa kona patah balik..(Laluan ni untuk dia lalu pegi pejabat je..alahai encik somi..apelah ade difikiran saat tu agaknya)Pastu dah sampai Taman Sejati text lagi kata terlupa nak ambik GPS dalam kete aku..Actlly GPS tu suami aku yg beli, tapi aku sengaja isyhtihar  GPS tu sebagai hak milik aku ..hahahaha..bila dia nak guna dia biasa cakap "Abg nak pinjam GPS jap bole x?"..hahaha...Kan dah jadi hak milik aku...So kene minta permission...Okey berbalik kepada cerita tadi..dek kerana terlupa amik GPS,dia kene la u turn balik ke umah..Alahai dh pelupa sudah suami aku ni...Sampai je kt umh aku terus bagi GPS tu...Hurm baru2 ni masa dia nk balik Terengganu untuk mengundi,dh dia tertinggal beg baju kat umh..dhla masa tu dia smpai kt Kuala Ketil dh,so terpaksa patah balik amik beg..ish iish ish....

Gembiranya bila doa dimakbulkan Allah...

Assalamualaikum semua..Arini saya nak berkongsi cerita tentang doa saya yang telah dimakbulkan Allah..Gembira tidak terkata..Itulah yang dikatakan kasih sayang Allah yang Maha luas...Allah itu Maha Pengasih Maha Penyayang..Dia tau apa yang terbaik untuk kita...Setelah berbulan2 saya berdoa..Istiqamah,merintih...Akhirnya doa saya dimakbulkan Allah..Betapa gembiranya saya tak dapat ditaip...Berkali2 saya hampir berputus asa..Saya sedih,saya menangis..Saya sambung berdoa lagi..pagi petang siang malam berdoa..Apa2 sahaja permintaan baiklah kita mohon saja dari Allah kerana Allah itu Tuhan yang menciptakan kita..Saya sangat terharu kerana kini doa saya itu telah Tuhan makbulkan...Alhamdulillah syukur sgt2...Setiap doa yang kita pohon kita kene yakin bahawa Allah itu maha mendengar lagi maha memakbulkan..Kalau dia lambat makbulkan doa tu janganlah pula kita bersangka buruk,bersangka baiklah dengan Allah...Mungkin Allah merencanakan sesuatu yang lebih baik untuk kita sekiranya hajat kita itu belum dimakbulkan..Oleh itu, aper pon hajat kita lebih baik kita minta dgn Allah bukan minta dgn makhluk...Sekian,terima kasih..

Ahad

hurrayyyy telah berakhir semua kesibukkan..huhu

Arini rasa lega sgt..bolehla kembali berblogging..Semua keje dah settle..Rindu pada familyku..Bolehla masak utk suami dan anak cm selalu..hoyehhh...
Awal2 pagi lagi tadi aku dah ke pusat pengundian untuk mengundi..Walaupon beratur panjang demi tanggungjawab kepada negara aku gagahkan juga berdiri sambil bebel marahkan petugas SPR..(kehkehkeh,tunjuk kerek sket)..Cara petugas SPR di Pusat Pengundian yang aku mengundi ni agak tidak efisyen jika nak dibandingkan dengan tempat lain..Member2 aku yg undi tempat lain cakap dorg xperlu check dulu no mengundi kt luar tempat mengundi dan hanya beratur ikut saluran yang dorg dpt jer...Pusat Mengundi yang aku pergi tu kt luar beratur panjang..dekat 2jam aku beratur..Aku tanya mamat yg tugas check no ic org tu boleh tak aku terus pegi kt bilik mengundi sbb aku dah print dari internet details mengundi aku.Dia kata xboleh,kene beratur dlu n check kt dia bru le pegi kt bilik mengundi..Dahla berjam2 tunggu,ditambah dengan mamat tu yg semak punyalah lambat..mengeja ke ape ntah lama benor...Adoi..Kematu kaki aku beratur tengah panas tu..Mujur la xbape lama pastu ade sorg mamat petugas SPR juga yg turun dari bilik mengundi kata "sapa yang saluran 4 boleh pegi beratur kt bilik saluran 4,sekarang xde orang!"Apalagi..berlari la ktorg pegi kt bilik saluran 4..Mujur gak aku ni lari laju gak..hahaha ..dpt la masuk bilik mengundi awal dari org lain yg beratur sekali dgn aku tadi..Masuk tempat mengundi kerani mengundi tu calit dakwat kekal kt jari kanan aku..Habih je mengundi terus aku amik Affan Hadziq yang tunggu aku dengan mak tok dia..Mak kata Affan Hadziq menyanyi n menari sakan sementara tunggu aku mengundi tadi,haha..mybe boring agaknya...Habih org kt situ gelak tengok dia..Alahai my little darling....Sekarangni asyik menyanyi je keje dia..Main pon menyanyi,makan pon menyanyi...Kadang2 aku menyanyi Qasidah Ya Ha Na Na tu..Dia pon ikut menyanyi juga..tapi ntah ape yg dia sebut tak tau la hahahah...Kesibukkan bekerja buatkan aku terpaksa tinggal Affan Hadziq dengan kerap..Pasni ingat nk bercuti la..bolehla luangkan masa dengan putera kesayangan aku ni..Sooo rinduu..