Selasa

Selamat Datang Ramadhan Yang Dirindui..(Marhaban Ya Ramadhan)..

Esok 1 Ramadhan 1434H.. Kali ni nak sambut Ramadhan aku rasa sangat teruja dan gembira..Tak tau kenapa..Rasa happy sangat. Semoga Ramadhan kali ini menjadikan aku manusia yang lebih baik dari sebelum ini..Tahun ni banyak perkara yang menimbulkan keinsafan dalam diri aku.Banyak peristiwa yang menyebabkan aku mengalirkan air mata. Banyak juga peristiwa yang menggembirakan berlaku.. Herm suka duka silih berganti.. Seronoknya rasa dah nak sambut Ramadhan esok..Aku berazam lagi kali ni, moga Ramadhan kali ni aku lebih berjimat cermat..Membeli sekadarnya sahaja..Aku insaf sangat-sangat tak nak lagi membazir, semoga Allah ampunkan dosa-dosa aku yang lalu.. Teringat lagi masa berpuasa sewaktu aku mengandungkan permata hatiku Affan Hadziq, masa tu perut aku 5 bulan, aku berdoa supaya diberikan kekuatan untuk meneruskan ibadah puasa di bulan Ramadhan pada 2011 yang lalu.Alhamdulillah Allah makbulkan doa aku, walaupun masa awal mengandung aku alami alahan yang sering menyebabkan aku tak larat n tak tahan cuaca panas..Pada Ramadhan tahun itu aku dapat berpuasa n Affan Hadziq pon tak banyak karenah dalam rahim mama dia masa tu..Gembira..Tahun ni aku doakan semoga Affan Hadziq cepat boleh bercakap supaya dia tak mengamuk2 lagi bila aku tak faham apa yang dia ingin perkatakan kt mama dia nih hehe..Semoga Ramadhan kali ni aku lebih kuat untuk berbakti kepada suami n anak tersayang..Semoga Allah berikan aku kesabaran yang lebih tinggi dalam menempuh Ramadhan kali ini.Terima kasih ya Allah izinkan aku bernafas lagi kali ini pada Ramadhan ini agar dapat aku mencari sedikit bekalan lagi menuju ke kehidupan di akhirat nanti..Aku sedih juga selalu aniaya diri dalam mentaati perintah Allah..Sedih, takut hukuman yang bakal diterima nanti..Semoga bila tiba masanya nanti Allah akan ambil nyawaku dalam keadaan aku bersedia n cukup bekalan untuk dibawa ke akhirat sana..Semoga Ramadhan kali ni aku tidak mengecewakan sang suami..Terima kasih ya Allah berikan aku suami yang tidak banyak cekadak..Makan ape je yang aku masak..Tidak cerewet..Tidak terlalu mengarah..Penyabar la jugak hihi.Selalu tolong buat kerja rumah...Semoga umur suamiku lebih panjang dari aku..Semoga kami semua dikurniakan kesudahan yang baik..Ya Allah gembiranya Ramadhan kali ni (tears drop)..Ya Allah terima kasih memberikan aku hidayah setiap kali aku terpesong dari landasan sebenar..Ya Allah berikanlah aku dan juga keluargaku kesihatan yang baik dan masa lapang yang banyak supaya kami dapat beribadah kepada mu...Semoga Ramadhan kali ini mendorong Affan Hadziq menjadi anak yang lebih soleh dari selalu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan