Jumaat

Affan Hadziq dah kenal warna....

Assalamualaikum..
dah lama aku xtulis pape dkt blog ni..Skrgni aku sgt sibuk..Kerja byk..Kdg2 rasa tertekan dgn keje byk..Keje kt pjbt..kt umh..Pagi td bgn2 pagi terus emo..pepagi buta menangis sbb encik suami x tolong kejutkan ..Aku nk baca buku..Sedih sgt2...bgn je tido tgok jam dah 6.00 pagi..Sedih sgt..Actlly mlm2 anak kecil aku tu klu nk tido kne aku ade tido pelukkan dia...Selagi aku xtido peluk dia, alamatnya tak tido tido lagi la si Affan Hadziq..Biasa klu temankan Affan tido aku akan nyanyi2 lagu2 zikir..n tepuk2 peha kecik tu..Sayangnya mama dgn Affan..ramai kwn2 tanya bile nk tmbh anak..Masalahnya aku kesiankan affan..Klu dia ade adik mesti perhatian aku dkt dia dh kurang..Nk2 plk dia skrg ni agak nakal n suka nyakat aku..Klu xthn sgt aku piap jugak la...hehe..Affan Hadziq cerdik n manis..Friendly lg..Bru ni aku bwa dia ronda2 dkt area taman perumahan aku tu..Kebetulan ade 2 org aunty chinese tu ngah sembang...My Affan Hadziqni senyum n lambai2 tangan kat aunty chinese tu..So aunty tu lambai balik n senyum kat si kecik tu..Ada lagi bru2 ni ktorg turun keta nk ke pasar malam..kebetulan ade sorg ppuan tu mybe sebaya aku bru buka pintu keta nk masuk dlm keta..Affan Hadziq siap tegur lagi cakap "Hello!"..wahaha..kelakar plk tgok..sape la ngajo greet org cakap hello...Ade sekali tu..Anak sepupu bapak aku dtg umh..Affan Hadziq yg bru sudah mandi terus lari kat ruang tamu n pkai sunglases hitam aku dan tegur kt org tu "Hello!"..haha dhla dgn xpakai bjunye..mujur dh pkai pampers..huhu..Affan..Affan..Affan ni ank yg baik,cuma kdg2 dia suka bt perangai nk bg aku mrh..Herm..Mybe sbb aku selalu kerja n ade masa sikit je utk dia..Kesian Affan.....Pasni mama akan berubah jd lebih penyabar demi Affan..Affan Hadziq xfasih ckp lagi..masih byk vocabulary yg dia xpndai sebut,yg peliknya dia kenal plk warna..Smlm dia tunjuk lampu..Sambil ckp "mama..green tu mama"...Pastu brown dia sebut blown...Red..yellow..blue..pink...herm..Semoga Affan Hadziq jd ank yg cerdik n soleh pasni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan