Selasa

Affan Hadziq 2 tahun 7 Bulan

Affan dah besar skrg dah makin berat..makin cerewet..makin byk vocabulary reti..Affan makin cerdik n hansome..Smlm bawa dia pergi bazar naik motor 3 beranak sbb dekat je bazar pon, bila naik motor dia suka bonceng kt blkg sambil peluk pinggang papa dia..Biasa aku tanya "Affan, papa wangi ke busuk?" Selalu dia jawab papa belak (berak)..Haha..Affan suka mainan kenderaan berat contohnya lori panjang, fire truck etc..Aritu dia lelah ktorg bwa pegi Hospital Metro..Masa memula tu sbb kuat sgt lelah tu dia diam je..Pasrah je kene pakai topeng neb tu..Pas abih satu round sedut ..Mula la dia turun katil kt casualty tu  and turun explore kt bawah..Pas neb skali doc suruh amik neb skali lg slps dia check Affan..Masa neb kedua tu mulala dia nyanyi2..punyalah kuat dia menyanyi kt casualty tu..yg td kemain xlrt lg dia..Kalu x doc nk suh masuk ward..Aku tanak, sbb aku mmg byk sgt komitmen..Masalah sgt klu nk kne dduk ward..Pastu aku minta dibenarkan balik n minta ubt mkn je dgn doc..Pas balik 2 3 ari tu keadaan dia pulih semula..Alhamdulillah..Igt lagi masa pkai penyedut neb tu dia kata "Affan Otonen"..Maksudnya dia jadi Ultraman la..Affan suka shopping cm mama juga...Affan friendly sgt..Pantang jumpe org habih dia tegur..Asal jumpe org je cakap "Hello"...Skrgni kalu dia gntok nk tido manjang suh aku ttup lampu n tv..habih klu tgh tgok movie best tpksa la akur dgn kehendak dia..klu x jenuh arr nk mlyn klo dia tanak tido..Skrgni dh pandai berlakon nngis..Nyampah pulak rasanya bila aku mula nk mrh sbb dia bt bnda yg nk bg kita mrh n then bru tinggi suara sikit dah nngis..Adoi..ponat nk mlynnya..Ada sekali aritu aku tgh drive, dia kcau...Aku tinggi suara nk mrh mula laa dia bt trick...dia kata "Mama ape tu? Sambil tunjuk kt umh bru bt kt tmn aku tggl...pastu tunjuk hutan n kata "mama tu..gajah gajah.."..Ade sekali baru2 ni dia main baling2 sikat rambut...pastu sukat tu terkena betul2 kt dahi aku..adoi sakit kemain..Aku pon tgok kt dia n bt muka nk mrh,pastu aku pura2 nngis...dia dtg peluk aku n kata sssshhhh sssshhh ..tu tgok cicak..cicak...pastu siap kiss pipi n kata emmm cayang...hihi..mybe dia tiru ape yg aku selalu bt kat dia...Skrgni Affan dh reti jeles..Klu aku duk dkt2 dgn papa dia mulalah dia nk duk tgh2....kdg2 sj nk tgok reaksi dia,aku pon duk la dkt2 dgn hubby...klu dia nmpk je terus dia dtg menyempit jugak2 kt tgh2 tu..adoi..jenuh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan