Khamis

Affan Hadziq 2 tahun 8 Bulan...

Assalamualaikum..
Wah arini lapang sikit so aku buka laptop n menaip lg..herm..Bru2 ni aku outstation tapi xlama ade kot 2 3 ari 2malam jer...Cian Affan tggl berdua je dgn inchik suami...Bila aku call tnya suami Affan ade bt perangai x..Dia jwb takkk..herm lega je rasa...Pas siap sumer aku pon balik umh..rindu kt Affan nye pasal xsmpt msuk umh aku terus pegi umh mak..Apalagi habih lencun pipi aku ni dgn air liur si kecik tu ...rindu sgt kot gamaknya..hihi...Pastu ktorg keluar g bli burger dgn suami..Bila affan bt perangai je aku ugut kata "nnt mama gi keje kot"..terus dia kata "tanak..tanak..tanak"..tau pon takot..hehe..
Sblum g kl aritu ade aku bawa Affan n maksu dia jln2..Masa kt mall tu ktorg mkn kt restoran segera..tgh2 mkn tu Affan tnya aku.."Mama, ape tu?" kebetulan masa tu dpn ktorg ade kedai cermin mata..Aku pon tgok, ade poster iklan cermin mata kt depan kedai cermin mata tu. Aku bgtau dia tu kedai cermin mata. Dia balas balik "butan (bukan)....tu malu la mama"...Adoi..kenapa lah dorg ni nk jual cermin mata pon nk bbuh model yg berpakaian separuh bogel..herm..jenuh aku nk terangkan pulak dgn si kecik tu..Pas mkn ktorg naik atas, sj aku jln2 nk tgok brg..sampai je tgkt atas tu jalan dua tiga langkah Affan Hadziq berhenti tiba-tiba..Sbb dia berjalan di depan aku so terpaksa laa aku berhenti jugak..Aku tanya dia kenapa...Pastu Affan Hadziq tadah tangan n kumat-kamit mulut baca doa la kununnya ni..Aku dgn adik pakat berpandangan sesama sendiri..Pastu ktorg pon ketawa tah hengat..Aku tnya Affan dia baca doa apa, dia xjwb..Buat muka selamba jee..Alahai Affan Hadziq..........