Rabu

Susahnya Mencari Sahabat........

Assalamualaikum..
Kawan ketawa senang nak cari kawan menangis susah nak jumpa..

Terpaksalah menangis sendiri..Kadang2 hidup terasa sunyi bila xde kawan baik..Bagi wanita yang sudah berkahwin amat susah untuk dapatkan kawan baik, apatah lagi yang boleh bergelar sahabat. Beruntunglah bagi wanita yang mempunyai suami yg berperanan sebagai sahabat.Ade bahu boleh tumpang menangis..Ade teman dikala gembira dan sedih...

 Dalam hidup ni aku hanya ade 2orang sahabat. Seorang, semasa aku sekolah rendah. Seorang lagi semasa aku sekolah menengah. Sahabat masa aku sekolah rendah nama dia Zatil Hidayah binti Abdul Hakim.. Ni mmg best friend aku.. Aku ade ramai kawan tapi Zatil ni mmg sahabat baik aku..Tapi masa sekolah menengah ktorg lost contact..Pastu jumpa balik pastu lost contact lagi..Sahabat aku masa sekolah menengah namanya Nurbushrah Bt Ismail.. Ni mmg sahabat aku..Sangat baik..Baik hati, baik akhlak dan baik segala-galanya. Ktorg xlost contact cuma skrgni jrg berhubung sbb skrgni masing2 sibuk dgn kerja dan kehidupan sendiri.Bertuahlah sesiapa yang dapat menjadi teman hidup sahabat aku ni sbb dia teramat-amatlah baik..Semoga dia sentiasa dirahmati Allah hendaknya....Skrgni sshnya nk cari seorang sahabat, ade yg pentingkan diri sendiri..Ade yang bila berbaik2 dgn kita untuk kepentingan peribadi. Ada juga yang meninggalkan aku di saat mereka dah ada kwn2 lain di sisi. Ada juga semasa aku susah, lari tinggalkan aku sendiri..herm..entahlah..
Skrgni kwn baik aku hanyalah Affan Hadziq, anak yang baik n cerdik...Aku xdpt nk luahkan kesedihan kalau aku tgh sedih..Tapi bila aku menangis, Affan lah yg datang peluk aku..Cukup terharu dengan reaksi dia sedangkan umur Affan baru 2 tahun 9 bulan..Cakap pon xreti lagi..Kalau aku tgh stress aku suruh dia kemaskan brg2 mainan dia..cepat2 dia simpan dalam kotak..Bersyukur sgt Allah kurniakan Affan Hadziq utk aku.........Semoga Affan Hadziq menjadi anak dan hamba Allah yg soleh lg dirahmati selalu....Amin..

Affan Hadziq Setahun 9 bulan

Affan Hadziq lebih baik skrgni akhlaknya..Alhamdulillah,bila nk mkn dh reti baca doa..Nk tido baca doa..Ada sekali aritu aku tnya dia "Kawan Affan nama alish (Qalish) ke nama Anis?" Dia jawab "Nama Husna". Tersenyum aku dgr...Herm bebudak skrg..Husna tu comel aku pnh tgok sekali masa amik Affan kat taska..Sbb dia kecil lg so mama senyum je dgr jwpn tu..Kalau dh sekolah menengah mesti mama akan bg nasihat sikit..hehe...Ari tu aku tgh solat..Dia berdiri kat sblh aku memula aku tgok dia main bayang-bayang sambil pegang kipas satay...Pas tu dia ckp "Op..Op..Op..Oppa Gangnam Style.." Habis solat aku,kne solat semula aritu..herm...Baru-baru ni saje aku panggil Affan dengan panggilan Abang Affan.. Aku kata "mana kereta abang Affan?".. dia jawab.."eh, mana ade..kete Apan la".Herm mybe dia xsuka dipanggil abang kot..Ikut Affanla,asalkan Affan happy jer...Skrgni Affan obses dgn dinosour..Kadang2 dia berlatih jadi dinosour..Kadang2 hyppopotamus..yg Affan sebut "hyppoenemush" kadang2 Affan suka Rhinosaurus yang Affan sebut "Rhinochus"..
Semalam Affan cite kat mama pasal Excavator (jengkaut) tapi maksu xberapa faham sbb sebutan Affan agak telo..Maksu kata "Alligator" so marahla si kecik tu... dia kata "eh, mana ade..Elliteler la..Elliteler menurut Affan adelah Excavator...herm..Ade aritu papa cebok kan Affan..Papa cite dgn mama yg tinja Affan itam cam arang..Affan marah, Affan kata.."Eh, mana ade"...herm papa gelak sbb dia xsgka Affan faham ape yg dia ckp dgn mama...Affan..Affan..bilalah Affan nk cakap dgn fasih..bolehla mama tukar masuk taska lain pulak...