Rabu

Affan Hadziq Setahun 9 bulan

Affan Hadziq lebih baik skrgni akhlaknya..Alhamdulillah,bila nk mkn dh reti baca doa..Nk tido baca doa..Ada sekali aritu aku tnya dia "Kawan Affan nama alish (Qalish) ke nama Anis?" Dia jawab "Nama Husna". Tersenyum aku dgr...Herm bebudak skrg..Husna tu comel aku pnh tgok sekali masa amik Affan kat taska..Sbb dia kecil lg so mama senyum je dgr jwpn tu..Kalau dh sekolah menengah mesti mama akan bg nasihat sikit..hehe...Ari tu aku tgh solat..Dia berdiri kat sblh aku memula aku tgok dia main bayang-bayang sambil pegang kipas satay...Pas tu dia ckp "Op..Op..Op..Oppa Gangnam Style.." Habis solat aku,kne solat semula aritu..herm...Baru-baru ni saje aku panggil Affan dengan panggilan Abang Affan.. Aku kata "mana kereta abang Affan?".. dia jawab.."eh, mana ade..kete Apan la".Herm mybe dia xsuka dipanggil abang kot..Ikut Affanla,asalkan Affan happy jer...Skrgni Affan obses dgn dinosour..Kadang2 dia berlatih jadi dinosour..Kadang2 hyppopotamus..yg Affan sebut "hyppoenemush" kadang2 Affan suka Rhinosaurus yang Affan sebut "Rhinochus"..
Semalam Affan cite kat mama pasal Excavator (jengkaut) tapi maksu xberapa faham sbb sebutan Affan agak telo..Maksu kata "Alligator" so marahla si kecik tu... dia kata "eh, mana ade..Elliteler la..Elliteler menurut Affan adelah Excavator...herm..Ade aritu papa cebok kan Affan..Papa cite dgn mama yg tinja Affan itam cam arang..Affan marah, Affan kata.."Eh, mana ade"...herm papa gelak sbb dia xsgka Affan faham ape yg dia ckp dgn mama...Affan..Affan..bilalah Affan nk cakap dgn fasih..bolehla mama tukar masuk taska lain pulak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan