Rabu

Affan Hadziq Setahun 11bulan...1month to go ..

Affan Hadziq budak baik dan cerdik...Skrgni Affan mcm boring nk pergi taska..Mybe sbb situ tak belajar pape..Dorg dduk main je tiap hari..Ari2 merap nk ikut mama p keje..Adoi..penin kepalo den memikir mana nk cari taska baru yg berkualiti dan melepasi bajet mama yg xseberapa nih...Tauke taska dan pekerja taska sgt baik..cuma mgkin Affan boring sbb xde keje nk buat...Klu ikut mama pegi keje biasa mama bg paper n pensil suh Affan conteng n bg kaler untuk Affan serlahkan bakat menyonteng tu...Camana nk buat nih..Sian anak aku nan sorg nih...Affan skrg ni boleh cakap cuma telo sedikit sebutannya..Affan dh pandai demand skrg, nak pergi taska dgn kereta n tanak naik motor dh...Sudahnya kenela mama bawa kete tiap2 ari p keje, maka tercapai jugalah hasrat papa supaya mama kene naik kete p keje..Papa selalu bebel kalu mama prefer untuk naik motor pergi keje..Mcm2 pulalah alasan mama bg kt papa supaya dpt pergi kerje dgn motor...Skrg ni seronok la korg berdua,tiap ari haku kene naik kete..huhu..jemmmm...trafic light ..benciiiiii.........kene keluar awal..Naik motor best xpyh sgkut dlm jemmm..jimat..bawa 15 ringgit pergi keje dh kira cukup..hehe..Herm skrg ni Affan dh pandai speaking London...Kalah mama..Mama ckp melayu pon teruk..Affan belajar ckp kot youtube n maksu pon selalu speaking dgn Affan..Affan dh tau nama penuh Affan skrgni..Kalau tnya dia nama penuh dia apa?dia akan jwb "Wan Hajik"..Actually nama dia Wan Affan Hadziq...Kalau tnya nama papa dia xigt nama pnjg sbb pnjg sgt..yg dia tau papa nama "anuar"..Ada sehari tu mama amik Affan kt taska..Affan kata "mama,nak topping"...Mama xberapa jelas dgr..mama kata "hah!"..Affan ulang "nk topping..nk topping"...Rupanya dia nk shopping..Adoi..terkejut den..Affan ckp english pakai slang britain ooo..penangan tgok cite "Pepa Pig" kat youtube..
nilah peppa pig yg affan slalu tgok kt youtube tu

mmg cite kartun babi, tapi cite tu bagus sbb dia tonjolkan good manners..Skrgni Affan suka gelak bila tgok cite yg ada lawak slapstik..entah mybe hati bdk2 ni suci thts y dorg mudah gelak kot......Affan dh pandai pilih..nk tido kne guna bantal red...bantal tu aku bbuh sampul kaler merah..So xde sesapa la bole tido guna bantal tu except him..hurm..Affan, skrg xberapa nk pegi umh mak ..Pas blik taska klu tnya "do u want to go to Atok house?"...dia nnt jwb..No..i want to go to Affan house...jenuh laaa...xdpt nk lepak ptg2 kt umh mak dh la ni...Skrg ni dia rajin sgt menyanyi...kdg2 nyanyi kuat sgt..bingit rasa telinga nih...adoi..Kalau pepagi tu dia suka mkn roti canai..kalau nk mkn nasi mesti dia kata nak nasi kicap..Makanan favourite dia off course la bihun goreng...Kdg tu kalau tetiba dia teringin..dia kata.."mama nak pija"..hah..parah..mlm2 buta mana nak cari kedai piza yg buka lg...Dia suka gk mkn sate n sosej...skrgni aku kalau boleh tanak bg dia mkn mknn siap proses bkn ape tkt pengawet byk..n membahayakan kesihatan diri dia..Smlm aku msk asam pedas ikan n sayur bok choi dgn udg..mknn diet la konon..haha..Affan mkn nasi byk smlm..tapi 1je ..kne tarok kicap byk2...dh jd hantu kicap sama dgn maksu dia gk...Affan suka p masjid, pntg lintas dpn masjid..dia bgtau nk g masjid..arap2 nnt sampai bila2 Affan jd ank yg soleh n baik budi pekertinya..Affan dh pndai baca doa mkn, baca bismillah,bila bersin atau sudah makan dia dh reti ucap Alhamdulillah..Kdg2 aku terbersin, dia pula tlg igtkan.."alhamdulillah mama"...herm..kalu aku atuk dia kata "mama mkn ubt!". Sebelum tido dia baca doa tido..tapi telo la sikit sebutan tu..xpela..janji baca sudah..Skrgni affan dh reti kita satu sampai 30 english version jela...huruf hijaiyyah dia igt sgt bc ikut turutan..cuma kalau kita tunjuk huruf tu dia kenal la huruf apa...herm..aritu aku xbg dia ikut aku p keje..aku kata Affan duduk umh la tggu papa balik,nnt papa balik Affan jln2 dgn papa naik motor..Dia jawab "tak boleh, naik motor nnt hujan..demam"....geram tol aku..hehe..Affan obses dgn dinosour..kdg2 nyanyi lagu dinosour...ape je image tntg dinosour minat sgt dia..tiru gaya dinosour manjang......lantak kau la nak..asalkan kau bahagia dh ler...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan