Ahad

mak sakit lagi..

Masuk arini dh 13 ari mak dduk wad..memula mak tpksa admitted sbb condition dia xbrape cht...asalnya ibu jari kaki dia luka ckit je kot..pastu ktorg adk brdik ikhtiar brubt cr alternatif..ktorg amik ubt dgn Phang Oo Lang..memula tu sembuh..bila dh sembuh my mak ate everything she's can't eat..she not diet like i always told her..thus, the wound at her left toe turned more serious...pastu aku bw dia amik ubt lg..kt Phang Oo Lang gak..but kali ni xmenjadi..aku bw mak cuci luka kt klinik husna pada mulanya..doktor kt situ dh bgtau suh p check dgn pkr tulang sblumtu..ktorg xnk kaki mak kne potong so ktorg xpegi jmpa doktor tulang...sblum2 pnh mak pegi check up rutin kt Klinik Kesihatan Bandar kt sp n mak ade bgtau nurse2 yg check up dia yg kaki dia sakit..dorg bt derk je..last2 sorg nurse tu bgtau..makcik kami xcukup kakitangan /staff arini...cian mak aku...pas consume semula ubt phang oo lang tu kaki mak aku dh taknak baik.pastu aku bw mak pergi klinik bersatu kt puteri jaya,doktor tu dressing n suntik ubat..tapi tak ok gak jari tu....pastu aku amik ubt sireh emas...xdan nk consume byk kali, kaki mak dh malin teruk..Pastu aku kne p kursus..kt tpt kursus hati aku mmg xtenang asyik risau kesihatan mak jer..tiap masa kot aku telepon..mesti mak menyampah sbb kerap sgt aku call tnya...Lastly pada 27hb jan adik and kakak aku tpksa bw mak pegi spital sbb ksihatan mak makin terjejas..mlmtu aku rushing balik sbb msa aku cll mak kata kaki dia sakit...aku dh jnji dgn sorg ustaz tu nk bw mak jumpa dia...smpai umh jam 1.00pg aku dpt cll dr abg kata mak masuk wad n ibu jari kaki tu tpksa dipotong..aku sedih sgt sbb aku dh bt mcm2 utk slmtkan kaki tu...aku sedih sgt2...esoknya aku p mlwt mak kt spital...aku sedih,tp aku tgk mak happy je..mgkin mak saja nk sorok rasa sedih tu..aku mmg down sgt2 ms tu..pas mlwt mak aku blik smula kt tpt kursus..29hb xsilap dorg operate buang jari kaki tu..mlm tu keadaan kshtn mak teruk sgt..abg call aku time 12am kot bgtau mak tenat..aku call hubby..dia dgn bw ank rushing amik kt tpt kursus then smpai spital 1am...dari 1am smpai pg tu aku n adik bc surah yassin xhnti2 ,arap2 Allah mkbulkn doa ktorg spya dhlgkn rasa sakit mak...msa tu Allah sj tau perasaan aku, condition mak mmg sgt teruk ms tu..esoknya ptg cmtu dorg msukkan mak ke icu 2.kt icu 2 ni wayar berselirat dipasang seluruh tubuh mak,aku easa sedih sbb mak sakit..ni bkn 1st time mak sakit n masuk wad,dh byk kali tp kali ni aku nmpk betapa teruknya kesakitan yg tpksa mak tanggung..sakit dada aku tgk mak tanggung sakit...masa 3hb februari mak dipindahkan ke wad tulang/biasa semula..keadaan mak semakin pulih Alhamdulillah atas rahmat serta velas kasihan Allah terhadap ibu kami...Tidur kami turut xlena n xselera mkn melihatkan derita yang mak hadapi..hingga hari ini 8februari semasa aku sdg mnulis entry ni pon mak masih di wad orto.cuma keadaan sedikit berbeza dimana kesakitan yang mak tanggung sudah berkurang..mesin oksigen sudah tidak dipasang, pendek kata segala mesin yg dipasang seluruh badan mak dorg dh buka...skrg cuma tinggal air drip je yg still ade kt mak...luka kaki mak semakin ok kata doktor pakar..Semoga mak terus sihat dan dipanjangkan usia untuk beribadah kpd sang pencipta...Kini ktorg menghitung hari untuk membawa mak pulang ke rumah..rindunya kt mak...rumah mak rasa sunyi bila mak xde...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan