Khamis

Affan Hadziq 3 tahun 3 bulan..

Affan dh semakin fasih berkata-kata. Semakin cerdik. Semakin comel. Semakin baik. Semakin matang..Skrgni Affan dah pandai request nak adik..Bila tanya nak adik mcm aiman ke macam icah..Kdg2 dia kata nak cm aiman..kdg2 nak cm icah..ikut dan dia la..Affan selalu pegi umh tok cari hakim..Tanya mana mommy..mana daddy.. (mak n pak ngah dia)..Affan suka mkn nasi kicap (nasi dengan ayam@daging masak kicap)..Affan baik cuma kurang selera makan..Kdg2 letih masak kt dia, last2 tanak makan..Hurm penat cheq..Baru2 ni affan tanya atok (my mom) kenapa atok solat. Atok jwb sbb Allah suruh. Byk lagi la yg dia tanya..Affan ni mudah mesra..Ramaila bangla suka tegur klu aku pegi cuci keta kt kedai or beli mknn kt kedai mamak..Affan suka menyanyi..Baca alif ba ta kuat2 dalam kete..pening aku dibuatnya..Berat dia underweight so somi aku belikan dia weight gain..xtau la pasni dia beselera ke x mkn..Bila tanya nak mkn pe..sikit2 piza..sikit2 piza..org itali pon xmkn piza tiap2 ari nak oii..baru2 masa amik dia kt taska aku tgok kuat dia nngis..smpai umh aku tnya sape buat,dia kata abg buat..( Biasa la duk taska klu bdk2 lain buat tu)pastu dia kata takpa mama, nnt affan tendang dia....hahaha..xpadan dgn kurus nk tendang org..Aku jwb, uiks xpyhla tendang abg tu xbaik..xbaik tendang klu org xbt pape kt affan, tapi klu org bt affan n affan nk tendang xpela.. (bole ke cmtu ..ahaks)..Kdg2 dia minta nak mndi kolam..Aku bg alasan suh tggu kakak kilah mai dlu bru boleh..So tiap kali dia mnta nk mndi kolam, pas fikir sejenak dia akan kata..tggu kakak kilah mai..Pastu terus dia xjd nk mndi kolam..Kdg2 bila p mna2 dia lmbt aku kejan suh cpt dia akan jwb dgn intonasi berlagu yg lemah lembut "kejap la mama"..Klu suh bt apa2 dia jawab.."okay mom"..terpengaruh dgn kartun la tu..hurm mcm2..Ade sekali tu dia buat suara pelik "meme..meme"..aku tanya dia, affan ni jd ape..dia jwb "jadi baby"..selalu ajak aku main lawan2..biasa dia amik dinosour dia 2 ekor n ajak "mama, jom kita main lawan2"..pastu ajak shopping la..mcmla mama ni kaya sgt nk shopping tiap2 ari..Affan reti sebut Bismillah..reti sebut Alhamdulillah...Selalu dia peluk lengan aku sambil buat muka bahagia time aku drive n dia duk sblh...Affan suka tgok cite dinosour,selalu sebut nama-nama dinosour ni.. tyraceratop, brachiosaurus, angrysaurus,detactor..btl ke x ntah aku eja ni hihi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan