Isnin

Drama Bersiri Aku Bukan BIMBO

Baru2 ni aku mengalami ketagihan yang amat melampau dlm menonton drama bersiri "Aku Bukan BIMBO". Drama adaptasi novel mmg tersangat sangatlah best jalan ceritanya...Lagipun aku mmg peminat Shaheizy Sam..Ape2 je cerita yg Sam berlakon mmg best sgt..Hidup je lakonan beliau..Cuma aku rasa tak berapa nak best bila heroin citer tersebut adelah Nadiya Nisa..Bukan kerana Nadiya berlakon tak best..Sebenarnya Nadiya berlakon best juga dlm cerita2 atau filem2 tertentu..Cuma gandingan dorg berdua dalam citer ni aku tgok tak berapa nak masuk je...Tak matching omputeh kata..1st sbb tajuk dia aku bukan BIMBO...

**Maksud BIMBO : Cantik tapi tak cerdik..

Bagi aku Nadiya Nisa sendiri cerdik. And watak beliau dalam cerita tersebut juga adalah cerdik..Tapi beliau kurang cantik..Lagi best kalau dorg letak heroin yg lebih cantik...Lagipun watak heroin takdela nampak berat sgt..So dorg boleh je nk letak pelakon bru kerana bg aku watak tu agak ringan...Sedangkan Nadiya lebih sesuai membawa watak yg lagi berat..pendapat aku jela...haha...Aperpon Shaheizy Sam sesuai je bawak watak apa pn..Mcm yg selalu dia digelar dlm cerita tu "Douchbag".

**Maksud DOUCHBAG : Orang yg bajet hansome dan macho tetapi langsung tak. Gemar berpakaian sendat menampakkan bentuk tubuh padahal badan tidaklah sesado mana pon.Sentiasa memakai minyak rambut sampai licau (bahasa kedah) kepala. Rambut sentiasa disikat rapi dan bergaya mengikut fashion terkini. Over confident. Suka menarik perhatian (attention seeker atau dalam bahasa arabnya dipanggil sebagai Jazbu Intibah). Ade ramai awek.. Suka ngorat yg cun2 je yg tak cun terus kutuk depan2 n kuat2.

ps : Ape yg aku taip ni mengikut yg aku fhm jela ttg istilah ni **

Ape pon jalan cerita mmg menarik sgt...pandai je penulis novel ni karang cite...Aku mmg dah lama pencen dari baca novel, ank dh dua..mmg tak sempat la..tambah dgn ank mak mertua lg, dah aku rasa mcm ade 3org anak dh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan