Selasa

Nusaybah Aleema 4 Bulan

Dah jarang2 aku update blog ni..Dulu seorang je ank nk kene handle..skrg dh dua org, jdnya aku belum dpt lg menyesuaikan diri menghandle 2 org ank yg baik dan comel kurniaan Allah s.w.t... Indahnya percaturan Allah bila mana sepanjang mengandung aku banyak stress dan sedih..Selalu aku baca kt mana2 yg bila seseorang ibu mengandung tu banyak sedih dan stress akan mengeffect bayi yg dikandungnya (bahasa apakah yg aku guna ini)...Alhamdulillah segala puji2an bg Allah s.w.t Tuhan yang menciptakan langit dan bumi serta seluruh makhluk2Nya..Nusaybah Aleema bayi perempuan kami yg sangat comel..Sejuk mata melihatnya...Wajahnya sangat manis selalu tersenyum..Nusaybah budak cerdik, suka tegur2 org even dia sgt kecil..Cuma satu je..wajah comel dia tak makan gambar, org putih kata tak fotogenik..Di luar lebih comel berbanding dlm foto...Nusaybah manja, kuat dan mudah dijaga..Paling aku suka peluk2 si kecik ni bila balik kerja...Rasa nk sampai rmh awal setiap hari sbb teringat senyuman girang dia bila nampak je mama dia muncul dpn mata dia...Nusaybah comel sgt, kulit lembut, mata besar bulat,hidung kecik je..mulut kecik...Seronoknya bila nak mandikan dia..masa buka baju dia, mesti dia akan gelak terkekeh2 sbb geli..Syukurlah mudah jaga sepasang putera puteri aku ni..Affan dh matang, boleh diharapkan utk jg adik..Manakala Nusaybah pulak senang dijaga...Cuma dia xnk tggl sorg2 je..klu xde org dkt2 dia slalu dia nngis..Aritu masa selepas pantang aku risau sgt..sbb dia xpandai minum susu pakai botol...Tapi aku tawakal jela hantar, aku doa supaya Nusaybah ni memudahkan org yg nk jg dia..sbb aku takut nnt org rasa mrh pulak nk menjaga si kecil nan cerdik tu...Semoga Allah pelihara Nusaybah dan Affan Hadziq walau dimana mereka berada...Arini 1st day Nusaybah dh tak pergi taska..Bukan ape, kesian sbb dia kecik lg...Aku bg adik bongsu aku jg..Kesian plk tgok muka cikgu2 dia nampak sedih je bila aku bgtau dh tak hantar lagi Nusaybah pergi taska..For those yg ade ank masih kecik aku sarankan korg hantar la dekat pengasuh...besar sikit bru hantar taska....Exclusive BF yg aku cita2kan tak menjadi..sudahnya bila g kerja aku hntr susu tepung je..Balik umh karang bru BF...Nusaybah ni masa lahir aritu 2.2 kg je..last timbang bulan lepas 5.6kg dh..haha...Baju plk Nusaybah kene pakai yg umur 1tahun..yg kecik2 dh tak muat hehe...Bulat sgt..sedap peluk...Smlm aku tanya adik cmna jg Nusaybah, dia ckp minum susu n tdo je...haaah kan kate dh snng jaga budak baik tu....Affan org yg paling happy bila dpt baby bru ni..Ari2 nk syg..adoi jenuh...Herm Nusaybah pon dah pandai sembang2 dgn aku (guna bahasa dia laa)...maka makin meriahlah umh kami....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan