Jumaat

Affan Hadziq Mengamuk Buat kali Pertama

Selama 5 tahun lebih aku membesarkan Affan hadziq xde satu pon masalah besar yang dia timbulkan..Mudah sangat jaga dia, cuma dia kerap sakit je masa kecik2 dulu..Pas dapat je adik Affan Hadziq terus Allah kurniakan kesihatan yang baik..Affan Hadziq anak yang sangat baik, walaupun ada juga nakalnya sekali sekala tapi apabila dilarang atau disuruh, dia sangat patuh..Semoga Affan Hadziq patuh kepada mama dan papa juga perintah Allah..

Nak dijadikan cerita, semalam aku terpaksa balik lambat dek bebanan kerja di pejabat dah makin bertambah..Komitmen pd kerja makin byk, kdg2 aku perlu balik rmh lewat malam.. Bukan aku je, hubby aku pon mmg setiap hari balik lewat..Kesian anak2..Haish, bilalah semua ni akan berakhir..Kadang2 rasa nak je berhenti kerja n buat bisnes kt rmh, bole tgok anak-anak membesar di depan mata..Apekan daya, keperluan hidup yang mendesak..terpaksa la ktorg kerja keras untuk kemaslahatan di masa depan. Semalam sbb lambat balik aku cll hubby minta tlg dia ambik affan n nusaybah..sampai je dpn rmh dh gelap...dkt kul 8mlm rasanya..aku nmpk hubby dgn affan hadziq msih dpn rmh..pintu rmh tbuka..ade affan tgh dduk dpn pintu...tgk dia tgh baling2 kasut...hbih kasut dibalingnya..pastu dia msuk dlm blik ambil brg3 n bling lg...suami dh xde idea nk pjuk(hemm cmtu la hubby mmg bab pujuk memujuk mmg failed)..hubby ckp "tgok ni mrjuk dari td pasal ape xtau"..aku gk kne take part..aku tnya affan, nape affan mrh?..dia xjwb sepatah pon, still mgmuk lagi...aku kata lg.."bgtau la mama, kenapa affan mrh2 ni?"...still mgmuk, baling2 brg..aku peluk si kecil tu tanya lagi,.mcm org kene sampuk hantu pon ade..last2 aku kata..affan tau kan mama ni bkn penyabar sgt...geram sgt aku cubit gk sikit..bru dia start nngis n bgtau.."papa ambik affan lambat"...ohh pttla...rasa kesian ada, menyesal pon ada...rasa bersalah sgt..ktorg ni kejar sgt kerja...dlm kpla aku pikir kerja je..hubby pon siang mlm kerja...kerja..kerja...aduhai, kesian ank2...mulai saat tu aku kurangkan sikit tabiat suka bekerja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan