Selasa

Kereta Hampir Kene Pecah...

Gambar kredit to www.tripadvisor.in
Hari tu suami aku outstation, mmg kerap suami aku ni outstation..biasa kt rmh tinggallah aku dgn anak-anak je..Kalau suami oustation, adik akulah yg kerap datang teman aku kat rumah...Since dia dah teman, ktorg keluar makan malam tu kat jam besar sg petani..Gerai nombor dua dari  hujung sekali dekat pejabat Buruh tu mmg kedai favourite aku kalau makan kat situ...Bihun sup dia sedap...Sekali aku pegi malam tu kedai tu tutup, maka terpaksalah aku makan kt gerai bihun sup yang tengah2 sikit...Masa sampai tu aku park betul2 dekat dengan pintu masuk bengkel MPSP kat petak kuning...betul2 bawah lampu jalan..Selepas parking kereta, aku tekan kunci n jalan dgn adik n ank aku p makan...Masa tengah makan, affan bagitau dia nak pergi toilet...Hish..geram sungguh aku, time makanlah dia mula nk pegi toilet...Pas guna toilet kt bengkel MPSP tu..ktorg jalan keluar...tapi aku pelik, pehal dorg kunci pintu keluar..pastu aku terigt ada lg satu jalan keluar dari situ...aku pegang tgn affan n ktorg pusing keluar kot jalan lagi satu..tiba-tiba ada seorg brader tu tahan kitorg..aku ingat sbb aku tak bayar guna toilet..rupanya dia nk bagitau aku yang kereta kitorg nak kene pecah dengan orang jahat...brader yg kerja kt bengkel MPSP tu cakap "adik, tu kereta adik ke?"...aku kata "ya, kenapa bang?"...risau gak kot2 dia marah aku parking kt petak kuning..,kot2 mengganggu lori keluar masuk kawasan tu...dia kata "tadi ada sorg lelaki nak pecah kereta adik, alarm bunyi..tu saya pi tengok..sbb saya nampak budak lelaki tu duk buat apa tah kt pintu kereta adik belah belakang"...aku pon pergi tengok, xsilap aku pintu belakang kt tpt duduk penumpangtu tak rapat..tapi tak calar pon...cuak aku...rasa klu toreh tak keluar darah dah...kt bawah tpt duduk belakang tu ktorg ade tinggal handbeg adik aku dgn beg2 anak2 aku....aku bkn risau beg, aku risau dia bawak lari kereta aku jeeee....huhuhu jenuh nnt nk menjawab dengan suami...pastu masa nk gerak balik, ktorg check2 sumer brg2..mujur tak hilang...kat kawasan Jam Besar, area Wisma Keladi sampai ke Stesen Bas Sungai Petani tu mmg kawasan peragut..Kalau di sekitar Jam Besar tu selalu gak baca kt facebook kes curi kereta mewah, kereta tak mewah mcm aku pon dorg akan pecah gk utk cari brg2 bhrga dlm tu...so hati-hati ye kalau korg nk parking kt situ..pastikan kereta berada dalam keadaan selamat..Lagi satu, belakang SP Plaza tu kalau boleh tak payah parking langsung lah..Sbb dlu masa aku muda2 dlu..kawasan tu selalu gak berlaku kes pecah kereta, pencuri tu biasanya akan pecahkan cermin kereta untuk ambil barang-barang yang diorg rasa berharga dalam kereta tu..#CegahSebelumKena
Gambar kredit to www.skyscrapercity.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan