Ahad

Rehat Yang Dirindukan...

Sejak anak dah masuk 2 ni aku letih sgt2...Rasa seronoknya kalau dpt tidur..berangan jer..huhu...Kdg2 aku berangan dpt tido nyenyak sepuas2nya...tapi semua tu mustahil..Mengikut perkiraan aku sehari aku dpt tido selama 3 jam sahaja...letih gilak....nusaybah kerap sgt bgn mlm...dia mula tido paling awal jam 1pagi...dan akan bgn dan menangis sekuat2nya pada kira2 jam 3pg...4pg lebih kurang...5pg...aku tido 30minit pastu bgn siap2 brg sekolah affan n brg2 taska nusaybah...pastu gegas siapkan affan, layan dia nk bli kuih dlu n rempit p ofis....kat ofis mujur kwn2 seme kepala best..hilang sumer penat aku....balik jam 5ptg gegas ambik affan....bawa dia p kedai bli mkn yg dia nk blik ambik nusaybah kt umh mak..then solat..pastu bawa ank2 main kt padang..blik rmh mgrib ...mndi...solat...sambil dikacau sikecik tu...then masak sambil nusaybah menangis terjerit2...aku pon memasak gaya seorang atlet yg bertungkus-lumus menamatkan perlumbaan...kui 9mlm bru husben sampai rmh...bg ank2 mkn..ajar affan bt homework...siapkn brg2 affan utk ke skool n brg2 aku nk kerja esok...dah jam 1.00pg..ye aku mmg xde life.....jadi istri yg bkerja sbnrnya lebih byk kerja dari jd suri rumah....kdg2 rasa down bila ada yg tak memahami...paling sedih yg xnk dgr luahan hati..bkn nk ape pon..nk suruh dgr je...ni kui 1am lbih dh bru aku dpt nk masuk bilik air mandi...nak2 plk bln ni saje 4kali laki aku outstation....nak plk sekali outstation 3 4 hari xde kt rmh....seme nk kne settle sdri..sabo jelah....